Lake District reisblog

De buitenlandse schoolreis

20 sept

Vandaag is de groep aangekomen in jeugdherberg YHA Wasdale Hall

Vandaag zijn we met de groep omhoog gelopen langs de rivier. Eigenlijk zouden we vandaag op de top van de berg klimmen maar daarvoor was het helaas te slecht weer. We moesten dus om de berg heen lopen. Het eerste deel moesten we stijl omhoog. Dat was best zwaar maar was was te overleven. Midden op de berg begon het ineens heel hard te waaien. Daardoor werd het heel moeilijk om vooruit te lopen en vielen we bijna om. Daarna kwamen we langs een waterval. Toen werd het een soort van vlak en passeerden een meer. Het waaide toen nog steeds heel hard. We liepen het meer voorbij en gingen de berg op. Dat was best lastig want de stenen waren glad van het water en de wind leek steeds harder te gaan waaien. We kwamen er halverwege achter dat de weg niet veilig genoeg was om te volgen dus moesten we weer terug. Dat was niet gemakkelijk en het was dus ook niet gek dat er mensen vielen. Toen we weer bij het meer terug waren zijn we een ander pad in gegaan en gingen we nog een klein stukje stijgen. De weg naar beneden ging al bijna net zo gemakkelijk als omhoog. Op de weg lagen namelijk allemaal losse stenen dus viel je best snel. Ikzelf ben daar twee keer onderuit gegaan. Tijdens de afdaling  kon je in de verte een ander meer zien liggen. Daar moesten we later langs lopen. Tegen die tijd dat je eindelijk bij dat meer liep was je er eigenlijk al wel een beetje klaar mee en kreeg je pijnlijke voeten. Toen we bij de jeugdherberg aankwamen waren we ongeveer 2 uur te vroeg en kon je de kamers nog niet in. Ze hadden daar wel honden om mee te spelen en een kamer om in te wachten tot je de slaapkamer in kon. Verder was de tocht van vandaag wel een hele leuke en mooie tocht!

Gemaakt door: Femke, Róisín, Joëlle en Carolien

Koen werd wakker om 7 uur en dacht: Eigenlijk voel ik me wel weer goed om mee te wandelen. Maar dat werd hem niet en werd met de taxi naar de volgende herberg gebracht. De rest ging lopen richting de herberg. Onderweg was het windje zeker aanwezig, maar we kunnen zeggen dat we wel op de hoogste berg van het Lake District gelopen hebben.
Om 4 uur kwamen we aan in de hostel. Daar konden we niet gelijk de kamers in, Want de receptie was nog dicht. Toen we de kamers hadden ingedeeld gingen we pingpongen en daarna was het tijd om te eten. We hadden Chicken Tikka en dat was niet het lekkerste ooit, maar het toetje was wel erg lekker. Omdat het pingpongen erg gezellig was, gingen we na het avondeten weer door. Daarna gingen we naar onze kamer en de wekker zetten voor de volgende ochtend om weer vroeg aan ons ontbijt te zitten en weer naar de volgende hostel te gaan.

Xoxo koen, Auke, Pepijn, Thijs, Lucas, Christiaan, Aaron Wc en Dhanel.